Doza zilnică de zahăr recomandată pentru copii și adulți

Consumul de zahăr în cantități mari nu este bun pentru organism. Auzim asta în fiecare zi la televizor. Știm că trebuie să reducem din cantitate, dar produsele procesate din comerț ne fac cu ochiul de pe rafturi și continuăm să le cumpărăm.

Încearcă să reduci zahărul din alimentație și să eviți să mai cumperi produse procesate din comerț. Citește cu atenție etichetele și ferește-te de alimentele ce conțin denumiri de genul: sucroză, maltoză, dextroză, galactoză, glucoză/fructoză, suc de fructe concentrat sau sirop de porumb bogat în fructoză. Ideal este să menținem în sânge un nivel de zahăr stabil și pentru asta trebuie să stăm departe de alimentele cu un conținut bogat de zahăr alb sau de sirop de porumb.

efectele_nocive_ale_zaharului

Doza zilnică recomandată (DZR) de zahăr rafinat este de:

– 45-50 grame (9-10 cuburi/lingurițe) pentru adulți și copii cu vârsta de peste 16 ani

– 25-35 grame (5-7 cuburi/lingurițe) pentru copiii cu vârsta între 3 și 16 ani

Este extrem de important să ne îmbunătățim stilul de viață și să alegem alimentele și băuturile cu mai multă atenție. Mai multe informații despre efectele zahărului asupra organismului, dar și o listă cu cei mai buni înlocuitori de zahăr pe care îi poți folosi, găsești aici.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s